آیا با قطعات موبایل سامسونگ آشنایی دارید و می دانید که این گوشی هوشمند از چه اجزای مهمی تشکیل شده است؟ بدن انسان همانطور که می دانید، به تنهایی قادر به انجام فعالیت هایی که ما در طول روز انجام می دهیم نمی باشد و به همین دلیل از جزئیاتی تشکیل شده است که به ما اجازه انجام یکسری از  فعالیت ها را می دهد. تلفن همراه یا به زبان عامیانه همان موبایل نیز دقیقا مانند بدن انسان عمل می کندو از قطعاتی تشکیل شده است که در واقع وجود آن قطعات است که به ما اجازه می دهد تا بتوانیم به نحو احسنت از تلفن همراه خود استفاده کنیم. یکی از به قدیمی ترین و در عین حال به روزترین برندهای تولید تلفن همراه، سامسونگ است که در موبایل تولید شده توسط این برند، از بهترین قطعات موبایل سامسونگ استفاده شده است.

قطعات موبایل سامسونگ 

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که قطعات موبایل سامسونگ از چه چیزهایی تشکیل شده است؟ در اصل چه چیزهایی باعث می شود تا ما بتوانیم به راحتی از این تکنولوژی فوق پیشرفته و جذاب و هوشمندانه استفاده کنیم؟ در این رابطه سوال های زیادی وجود دارد که ذهن افراد را درگیر می کند ولی اصلا نگران نباشید زیرا با اندکی تحقیق و بررسی به راحتی می توانید به پاسخ این سوال ها دست پیدا کنید. قطعات موبایل سامسونگ اجزایی هستند که درون خود گوشی موبایل وجود دارد که بسیار پیچیده است که ما هنگام خرید گوشی قادر به دیدن آن ها نیستیم.

قطعات موبایل سامسونگ همانطور که ذکر شد مانند بدن انسان است، همانطور که انسان برای حفظ سلامتی بدن خود نیاز دارد تا از خود بهترین مراقبت ها را به عمل آورد، برای مراقبت و نگهداری از گوشی موبایل سامسونگ نیز باید بتوانید به بهترین نحو از آن مراقبت کنید تا دچار آسیب هر یک از قطعات موبایل سامسونگ نشود. شاید اگر با این قطعات اندکی آشنایی پیدا کنیم، به اهمیت آن ها پی برده و دقت بیشتری را در نگهداری از این محصول هوشمند به کار ببریم.

آشنایی با قطعات موبایل سامسونگ

قطعات موبایل سامسونگ
 

  • صفحه نمایش

شکستن و آسیب دیدن این بخش از قطعات موبایل سامسونگ یکی از رایج ترین مشکلاتی است که بسیار به وجود می آید و تنها دلیل ایجاد این مشکل نیز، اهمیت ندادن و مراقبت نکردن از این دستگاه هوشمند است. باید به شما بگویم که جای نگرانی نیست زیرا متخصصین سامسونگ به راحتی این قطعه مهم را برای شما جایگزین و تعمیر می کنند ولی بهتر است بدانید که قطعه تعمیر یا جایگزین شده هرگز جای صفحه نمایش اصلی را نمی گیرد. صفحه نمایش یکی از مهم ترین قطعات موبایل سامسونگ و هر برند دیگری است که به مراقبت ویژه ای نیاز دارد. این جزو مهم از دو نوع LED و LCD ساخته شده است که تفاوت هر یک تنها در جزئیات درخشندگی و کیفیت رنگ می باشد.

  •  باتری

یکی دیگر از مهم ترین انواع قطعات موبایل سامسونگ، باتری دستگاه است. اغلب افراد به دلیل شارژ مداوم باتری گوشی موبایل، با خرابی این قطعه مواجه می شوند. در صورتی که اگر نحوه صحیح شارژ باتری را بدانند هرگز با این مشکل مواجه نخواهند شد. در باتری  این قطعه مهم، از تکنولوژی لیتیوم یونی استفاده شده است که هم به صورت قابل تعویض و هم به صورت پرس شده به داخل گوشی به کار برده شده است. باتری در اصل قلب یک تلفن همراه است که باید به درستی از آن مراقبت شود و در غیر این صورت دچار خرابی و آسیب می شود.

  • سیستم SOC

این سیستم در اصل یکی از قطعات موبایل سامسونگ و یک مدار مجتمع یا همان IC معروف است که تمام قطعات یک کامپیوتر هوشمند را به صورت کامل درون این سیستم الکترونیکی جای داده است که به صورت یک تراشه طراحی شده است. این سیستم یکی از مهم ترین قطعات موبایل سامسونگ به حساب می آید ولی نکته اینجاست که نباید آن را با پردازنده اشتباه بگیرید. زیرا این سیستم از یک پردازنده فراتر است که در انواع مختلفی در گوشی های گوناگون ساخته شده است.

  •  حافظه و فضای ذخیره سازی

بخش دیگری از قطعات موبایل سامسونگ، حافظه و فضای ذخیره سازی موبایل است که به جرئت می توان گفت هیچ گوشی بدون داشتن رم و یا مموری قادر به انجام کار نمی باشد. استفاده از رم در هر گوشی هوشمندی باعث کم کردن مصرف باتری و سرعت عمل بخشیدن بیشتر به گوشی می شود که باعث می شود تا تلفن همراه سامسونگ شما عمر طولانی تری داشته باشد. در واقع سرعت و کارایی این قطعه از مویابل سامسونگ بی نظیر است.و اما حافظه ذخیره سازی نیز از مهم ترین قطعات موبایل سامسونگ محسوب می شود که وجود آن یکی از الزامات در هر تلفن همراهی می باشد که از 32 گیگابایت تا 256گیگابایت طراحی شده است.

  •  مودم ها

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که دلیل اینکه ما به راحتی می توانیم با افراد از طریق پیام، زنگ و سایر راه ها ارتباط برقرار کنیم، آن هم تنها توسط یک گوشی همراه به چه صورت است؟ مودم ها از برترین قطعات موبایل سامسونگ به حساب می آیند که در واقع یک نوع وسیله ارتباطی می باشد که مودم برند سامسونگ از به روزترین ها و برترین های این تلفن هوشمند است. مودم از قدرتمندترین قطعات موبایل سامسونگ است که در تلفن شما به عنوان یک مزیت اصلی به حساب می آید.

  • سنسورها

همانطور که می دانید سنسورها از حساس ترین قطعات موبایل سامسونگ و هر برند دیگری به حساب می آید. این سنسورها به 5 قطعه اصلی که شامل سنسور شتاب سنج، سنسور قطب نمای دیجیتال، سنسور نور محیط، سنسور مجاورت و سنسور ژیروسکوپ تشکیل می شوند که باعث می شود تا بتوانیم از قابلیت های این دستگاه هوشمند استفاده کنیم.

قطعات موبایل سامسونگ از اجزای حساس و در عین حال قوی تشکیل شده است که اگر بهترین نوع مراقبت را از آن ها به عمل آورید، هرگز با مشکلی مواجه نخواهید شد. در دنیای امروز که همه چیز بر تکنولوژی بنا شده است، باید راجب به هر چیزی که در دور و اطراف ما وجود دارد تحقیق و بررسی کنیم تا سطح مطالعات و اطلاعات خودمان را بالا ببریم. به همین دلیل آشنایی با قطعات موبایل سامسونگ این دستگاهی که همه روزه با آن در حال سرو کله زدن هستیم، یکی از واجباتی است که هر فرد باید آن را فرا بگیرد.